بهترین ماسک مو برای موهای خشک

بهترین ماسک مو برای موهای خشک
خلاصه مطلب

اغلب ما همیشه در آرزوی داشتن موهای نرم و لطیفی هستیم که هنگام شانه کشیدن در لابلای آن ها درد ناشی از کشیده شدن مو در اثر خشکی را احساس نکنیم با این حال همه این اتفاق را تجربه کرده‌ایم و تنها تعداد کمی از خانم ها هستند که حداقل یکبار با چنین حسی مواجه نشده یا موهای عزیزشان را نچیده باشند؟

خشکی مو در میان ایرانیان به دلایل مختلف، یکی از رایج‌ترین پدیده‌های آرایشی و بهداشتی است و عوامل زیادی هستند که می‌توانند موجب خشکی و آسیب‌دیدگی موها شوند، به این ترتیب می‌توان از شامپوهای نامناسب، سشوار کشیدن‌های مداوم، دکلره کردن زیاد و حتی تابش بیش از حد نور آفتاب به عنوان عوامل آسیب زننده به مو یاد کرد.

در نتیجه موها بخش بسیار مهمی از زیبایی ظاهری ما را تشکیل می‌دهند و واقعیت این است که مانند سایر اندام‌های بدن به مراقبت نیاز دارند. یکی از بزرگ‌ترین لطف‌هایی که می‌توانید در حق موهای خشک خود بکنید، استفاده از ماسک مو است. اگر موهای شما نیز دچار وزی و آسیب‌دیدگی شده یا  طراوت سابق را ندارد، در این مقاله قصد داریم بهترین ماسک‌های مو برای موهای خشک را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از ماسک مو برای موهای خشک   نحوه استفاده از ماسک مو برای موهای خشک 

توجه داشته باشید که نحوه استفاده از انواع ماسک مو با یکدیگر متفاوت است. بعضی از ماسک‌ها برای استفاده در حمام و روی موهای خیس طراحی شده‌اند و برخی دیگر، ماسک‌های بیرون حمام هستند. همچنین تعدادی از ماسک‌ها برای مصرف روزانه می‌باشند و انواع دیگر از ترکیبات قوی‌تری برخوردار بوده که باید به صورت هفتگی استفاده شوند. اگر نگاهی به اطلاعات درج شده روی محصول بیندازید متوجه این موضوع خواهید شد که ماسک مو برای چه نوع مصرفی ساخته شده است.

در اغلب موارد، روش استفاده از ماسک مو این است که اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه روی موهای شما بماند اما اگر موهای خشکی دارید، می‌توانید این مدت زمان را تا یک ربع هم افزایش دهید. 15 دقیقه فرصت مناسبی برای جذب ماسک مو خواهد بود و موجب جذب بهتر آن می‌شود.

البته چنانچه موهای شما دچار آسیب دیدگی‌های جدی است و خیلی خشک شده، می‌توانید ماسک مو را به مدت طولانی‌تری روی سر خود نگه دارید. به این صورت که شب، قبل از خواب، ابتدا موها را شسته و بعد ماسک مو را روی آن‌ها قرار دهید و با همین شرایط تا صبح بخوابید. این کار باعث جذب بالاتر ماسک و تقویت هر چه بیشتر موها می‌شود. توجه داشته باشید که این روش مصرف مناسب همه افراد نیست و در کسانی که موهای سالمی دارند، اتفاقاً آسیب‌زا هم هست.

به صورت کلی و عمومی، روش استاندارد استفاده از ماسک مو به صورت زیر است:

  • گام اول: داخل حمام، موهای خود را با شامپو بشویید و سپس با حوله خشک کنید.
  • گام دوم: ماسک مو را روی موهای خشک شده خود قرار دهید.
  • گام سوم: حدود 5 دقیقه صبر کنید (شما می‌‌توانید در این مدت به کار دیگری مشغول شده و نواحی دیگر بدن خود را بشویید)
  • گام چهارم: پس از طی شدن مدت زمان لازم، موهای خود را با آب خالی دوباره بشویید.
  • گام پنجم: حال دوباره موهای خود را با یک حوله خشک کنید و اجازه دهید ماسک مو کار خود را انجام دهد.

تأثیر ماسک مو بر موهای خشک

تاثیر ماسک مو بر موهای خشک

شاخصه اصلی موهای خشک نسبت به سایر انواع موها، این است که رطوبت کمتری دارند و همین عامل باعث آسیب‌دیدگی و شکنندگی آن‌ها می‌شود. استفاده از ماسک مو باعث آبرسانی به موها و بازگرداندن طراوت و انعطاف همیشگی، از طریق افزایش رطوبت می‌شود. این کار همچنین موجب تضمین سلامت موهای خشک و آسیب‌دیده شده و آن‌ها را تقویت می‌کند. 

استفاده از ماسک مو نرمی و لطافت موهای خشک را به آن‌ها برمی‌گرداند و ساختار آسیب‌دیده آن‌ها را ترمیم می‌نماید؛ اتفاقی که اثر زیادی روی تقویت بافت موها می‌گذارد. ماسک‌ها همچنین به واسطه مواد مغذی که در خود دارند می‌توانند موجب درخشندگی بیشتر موها شده و بهبود کیفیت آن‌ها را عیان کنند.  به صورت کلی، بهترین ماسک‌های مو پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و چربی‌های سالم مورد نیاز موهای خشک را تأمین نموده و موجب تغذیه بهتر و بهبود کیفیت آن‌ها می‌شوند.

4 تا از بهترین ماسک‌های مو برای موهای خشک

4 تا از بهترین ماسک‌های مو برای موهای خشک

انواع گوناگونی از ماسک‌های مو با برندهای مختلفی وجود دارند که واقعاً می‌توانند در ترمیم موهای آسیب‌دیده اثرگذار باشند اما در این میان برندهای متفرقه هم کم نیستند. استفاده از ماسک‌های نامرغوب نه‌تنها کمکی به ترمیم بافت موهای آسیب‌دیده شما نمی‌کند، بلکه موجب صدمات بیشتری هم می‌شود. از این رو است که انتخاب بهترین ماسک مو برای موهای خشک اهمیت بسیار زیادی دارد.

در زیر به 4 تا از بهترین ماسک‌های مو که می‌توانید خریداری کنید اشاره می‌کنیم:

ماسک مو Karseell

ماسک مو Karseell

اگر به دنبال بهترین ماسک مو برای موهای خشک می‌گردید، قطعاً کارسیل یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. این ماسک مو سرشار از کلاژن است و در ترکیبات خود از روغن نارگیل و کراتین هم استفاده می‌کند. فرمول فوق‌العاده این ماسک مو باعث شده تا در هنگام مصرف، موها را از ریشه تا نوک تغذیه کند و به تقویت آن‌ها بپردازد.

کلاژن و کراتین موجود در ماسک موی کارسیل به خوبی باعث رطوبت‌رسانی به موها شده و موجب درخشندگی و نرمی بافت آن‌ها می‌گردد. علاوه بر این، اگر زیاد در معرض تابش آفتاب هستید یا موهای شما همواره تحت تأثیر کرم دکلره است نیز، استفاده از این محصول را توصیه می‌کنیم.

کسانی که موهای رنگ شده، وِز و البته خشک یا حتی آسیب‌دیده دارند می‌توانند بیشترین استفاده را از مزایای ماسک موی کارسیل ببرند.

ماسک موی مغذی استایکس

ماسک مو استایکس مدل No Rinse حجم 250 میلی لیتر

مهم‌ترین شاخصه ماسک موی استایکس، غنی بودن آن از ویتامین‌های مختلف است. محصولات برندStyx  اگر بهترین ماسک‌های مو در بازار ایران نباشند، قطعاً یکی از برترین‌ها هستند. این ماسک مو حاوی عصاره نعنا بوده و برای ترمیم موهای آسیب دیده، رنگ یا دکلره شده و حتی سوخته یا پوسیده بسیار عالی عمل می‌کند.

این محصول به خوبی موجب نرم شدن و انعطاف بافت موها شده و برای جلوگیری از موخوره یا نازک شدن تارهای مو فوق‌العاده عمل می‌کند. مزایای ماسک موی مغذی استایکس به قدری زیاد است که هر خانم ایرانی باید آن را در میز لوازم آرایشی خود داشته باشد.

ماسک موی درمانی ریتون

ماسک مو بدون نیاز به آبکشی ریتون

برند ریتون ماسک‌ موهای مختلفی دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، ماسک موی درمانی یا Therapy Mask است. این محصول منحصربه‌فرد دارای ترکیبات خاص و ویژه‌ای است که باعث شده یکی از باکیفیت‌ترین انواع ماسک‌ مو در بازار ایران باشد. فرمول ویژه این کالای ایتالیایی باعث شده یکی از قدرتمندترین محصولات برای ترمیم بافت‌ آسیب‌دیده موهای خشک باشد.

ماسک موی درمانی ریتون موجب خنک شدن پوست سر، آبرسانی به ریشه و ساقه موها، تقویت انعطاف و نرمی مو و افزایش درخشندگی آن می‌شود.

ماسک موی ریتون مناسب موهای خشک

ماسک موی ریتون مناسب موهای خشک، یکی دیگر از برترین محصولات حفظ سلامت مو می‌باشد این برند ایتالیایی قادر است که طراوت و نرمی موهای خشک و آسیب‌دیده شما را باز‌گرداند. ماسک مخصوص موهای خشک عملکردی عالی برای ترمیم و بازسازی بافت موهای ضعیف دارد.

ماسک موی گیاهی ریتون

ماسک موی گیاهی ریتون که با نام ماسک شماره 4 یا Herbal Hair Mask نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین محصولات برند ریتون است که قدرت زیادی در ترمیم شکنندگی و آسیب‌دیدگی موهای خشک دارد. این محصول حاوی عصاره آلوئه‌ورا بوده و یک آبرسان قوی محسوب می‌شود. گرچه ماسک موی گیاهی ریتون برای انواع مختلف موها مناسب است اما موهای خشک و ضعیف بهره بیشتری از آن می‌برند.

این محصول اثرگذاری بسیار زیادی بر روی رفع موخوره، بازسازی ساختار شکننده موها و تقویت درخشندگی آن‌ها دارد. همچنین از رایحه بسیار دلپذیری برخوردار است که قطعاً به مذاق هرکسی خوش خواهد آمد.

ماسک مو Kérastase

ماسک مو Kérastase

Kérastase یکی از خاص‌ترین برندهای ماسک مو در بازار است که در ترکیبات خود دارای اسید هیالورونیک بوده و می‌تواند اثرگذاری بالایی در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده مو و رفع زردی بیش از حد موهای رنگ شده داشته باشد.

 با ماسک موی کراستاس می‌توانید شکستگی یا وزی موهای خشک و آسیب‌دیده را تا حدی زیادی برطرف نموده و درخشندگی و نرمی سابق را به آنان بازگردانید. علاوه بر این ماسک مو کراستاس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی بوده و رایحه‌های دلپذیری دارد.

برای استفاده صحیح از این ماسک مو روی موهای خشک باید پس از حمام، آن را روی موهای مرطوب خود بمالید و به مدت 5 دقیقه به خوبی ماساژ دهید و بعد آبکشی کنید.

ماسک مو اولاپلکس شماره Nº.8

ماسک مو اولاپلکس شماره Nº.8

ماسک موی شماره 8 اولاپلکس یک رطوبت‌رسان فوق‌العاده برای موهای خشک محسوب می‌شود. البته می‌توان از این محصول برای ترمیم و تقویت انواع موها استفاده نمود اما برای موهای خشک مزایای بیشتری دارد و موجب بازسازی بافت آسیب‌دیده آن‌‌ها می‌گردد.

این ماسک فوق‌العاده با تکنولوژی‌های پیشرفته طراحی شده و قدرت زیادی در ترمیم بافت‌های مویی ضعیف و بازگرداندن طراوت، نرمی، انعطاف و درخشندگی آن‌ها دارد. آبرسانی، بارزترین خاصیت اولاپلکس شماره 8 به شمار رفته و دارای PH سازگار با موهای انسان است. تحقیقات نشان داده که ماسک موی شماره 8 اولاپلکس می‌تواند درخشندگی‌، رطوبت و نرمی موها را به ترتیب 2، 4 و 6 برابر کند.

ماسک مو برای موهای خشک چه ویژگی‌هایی دارد؟

ماسک مو یکی از بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی است که هر خانمی، حتماً به آن نیاز دارد اما علت ضرورت استفاده از آن چیست؟ بسیاری از افراد هستند که می‌دانند ماسک مو برای سلامت موهای آنان خوب است ولی دقیقاً نمی‌دانند که این محصول چه مزایایی برای آنان دارد. موارد زیر از جمله مهمترین ویژگی‌های ماسک مو برای موهای خشک به شمار می‌روند:

  • افزایش سطح رطوبت موها
  • نرم و منعطف کردن بافت موهای خشک
  • درمان و جلوگیری از موخوره
  • رفع وزی موها
  • افزایش طراوت و درخشندگی مو
  • کمک به حفظ سلامت پوست سر
  • ترمیم شکنندگی بافت موها
  • باز کردن گره موها و جلوگیری از درهم رفتن مجدد آن‌ها
  • رفع سنگینی مو
  • کمک به حفظ بیشتر رنگ مو

و در نهایت…

بهترین ماسک مو برای موهای خشک محصولی است که علاوه بر آبرسانی قوی به موها، باعث تغذیه مناسب و ترمیم آسیب‌دیدگی آن‌ها نیز بشود. در این مقاله سعی کردیم فهرستی از بهترین ماسک‌های مو برای انواع موهای خشک را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

فهرست مطالب

جدید ترین مطالب

بهترین ماسک مو برای موهای خشک
مقالات زیبایی

بهترین ماسک مو برای موهای خشک

اغلب ما همیشه در آرزوی داشتن موهای نرم و لطیفی هستیم که هنگام شانه کشیدن در لابلای آن ها درد ناشی از کشیده شدن مو

بهترین رنگ مو بدون آمونیاک کدام است؟
مقالات زیبایی

بهترین رنگ مو بدون آمونیاک

همه خانم‌ها به‌خوبی می‌دانند که رنگ موی نامناسب تا چه اندازه می‌تواند به گیسوی کمند آنان آسیب بزند. خشکی، شکنندگی، ریزش و وز شدن مو

بهترین شامپو
مقالات بهداشت

معرفی بهترین شامپوها برای انواع مو

وقتی صحبت از انتخاب شامپو می‌شود، برندهای بسیاری به ذهن می رسند، اما واقعاً چگونه باید یک شامپوی مناسب برای موهای خود انتخاب کنیم؟ بهترین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *